STYCZEŃ
Data:
Krąg tematyczny: W świecie mody
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Nazywa po angielsku wybrane części garderoby.
Rozpoznaje różne ubrania na rysunkach.
Posługuje się słownictwem związanym z pogodą.
Zna kolejność i nazwy pór roku oraz ich cechy charakterystyczne.
Rysuje swoje ulubione ubrania.
Koloruje obrazki według własnego pomysłu lub zgodnie z podanym kodem kolorystycznym.
Dobiera ubrania do właściwych warunków atmosferycznych.
Liczy wskazane elementy.
Ustala, jakich elementów brakuje na rysunkach.
Określa emocje bohaterki historyjki.
Powtarza rytuały związane z tokiem zajęć.
Odpowiada na pytania nauczyciela, wykorzystując proste zwroty w języku angielskim lub używając języka polskiego.
Reaguje na polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim.
Rozumie historyjkę opowiadaną z wykorzystaniem obrazków.
Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem.
Zgodnie współpracuje z innymi dziećmi i przestrzega ustalonych reguł.
Chętnie bierze udział w zabawach ruchowych i grach dydaktycznych.
Słownictwo:
hat – kapelusz
cap – czapka
scarf – szalik, chusta, apaszka
tie – krawat
bow tie – muszka
suit – garnitur
shirt – koszula
t-shirt – koszulka
coat – kurtka, płaszcz
jacket – kurtka, marynarka
sweater – sweter
tracksuit – dres
trousers – spodnie
shorts – spodenki
jeans – dżinsy
socks – skarpety
shoes – buty
boots – buty wysokie
sandals – sandały
blouse – bluza
dress – sukienka
jacket – marynarka
skirt – spódnica, spódniczka
belt – pasek
gloves – rękawiczki
watch – zegarek
umbella – parasol
glasses – okulary
sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
Pogoda :
sunny - słonecznie
rainy - deszczowo
warm - cieplo
hot - gorąco
snow - śnieg
cloud - chmura
cloudy - pochmurno
cold - zimno
rainbow - tęcza
wind - wiatr
winter - zima
summer - lato
autumn - jesień
spring - wiosna
sun - słońce
rain - deszcz
snowy - śnieżnie
windy - wietrznie