Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne na czerwiec 2020

GRUPA II

Cele ogólne
Obszar fizyczny

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, w tym z przyborami i zabawach naśladowczych
  • samodzielne wykonywanie podstawowych czynności higienicznych
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie

Obszar emocjonalny

  • szanowanie uczuć i emocji swoich i innych osób
  • tworzenie i wdrażanie swoich własnych strategii działania

Obszar społeczny

  • zgodne współdziałanie z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych
  • respektowanie norm społecznych, reguł gier i zabaw grupowych tworzonych spontanicznie podczas zabaw dowolnych
  • posługiwanie się swoim imieniem, nazwiskiem, adresem
  • wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków

Obszar poznawczy

  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka (słownictwo dotyczące rodziny, czasu wolnego, gier i zabaw, praw i obowiązków dziecka, zawodów wykonywanych przez rodziców, zjawisk przyrodniczych)
  • posługiwanie się językiem w mowie zrozumiałej dla innych, wyrażanie swojego rozumienia świata za pomocą języka mówionego
  • doskonalenie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat historyjki obrazkowej (swobodne wypowiedzi)
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę
  • rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych
  • odtwarzanie układów przedmiotów i tworzenie własnych
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej: zagospodarowanie kącika zdrowia, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi
  • czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • określanie kierunków na kartce
  • eksperymentowanie ruchem rozwijające wyobraźnię muzyczną, muzykowanie z użyciem instrumentów i innych źródeł dźwięku
  • wdrażanie do słuchania i śpiewania piosenek

GRUPA III

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne 

  1. Ja  i moja rodzina
  2. Z końca świata czy zza ściany to przyjaciel nasz kochany
  3. Wyprawa do ZOO
  4. Wesołe wakacje
  • Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
  • Doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych;
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne
  • Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
  • Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego;
  • Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego – egzotycznego;
  • Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy;
  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;
  • Wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci.
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;
  • Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów
  • Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań; - Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji – mówienie o swoich marzeniach;
  • Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.

GRUPA IV

TEMATYKA 

  1. Wiosenna łąka.
  2. Zwierzęta.
  3. Wakacje tuż, tuż.
  4. Lato nowa pora roku.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE

  • Podziwianie piękna wiosennej łąki, zwrócenie uwagi na bogactwo roślin, owadów i innych zwierząt oraz ukazanie ich pożyteczności dla przyrody i ludzi.
  • Poznanie etapu rozwoju żaby.
  • Rozwijanie wrażliwości na potrzeby zwierząt hodowanych w domu, zwrócenie uwagi na ich potrzeby i zwyczaje. Rozumienie konieczności zachowania ostrożności wobec nieznanych zwierząt.
  • Poznanie wybranych gatunków zwierząt mieszkających w zoo.
  • Utrwalenie wcześniej poznanych regionów naszego kraju (charakterystycznych cech), jako miejsca na wakacyjny wypoczynek.
  • Poznanie charakterystycznych cech lata (długie dni, wyższa temperatura, zjawiska atmosferyczne) oraz zasad bezpiecznych zabaw w okresie wakacji.
  • Poznanie zjawiska powstania tęczy.
  • Rozwijane wrażliwości słuchowej poprzez ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, jako przygotowanie do czytania i pisania.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem w zakresie 9.
  • Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.
  • Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.

GRUPA V

TEMATYKA:

  1. Sporty letnie
  2. Wyjątkowe smaki lata
  3. Zwierzęta na wsi
  4. Wkrótce wakacje

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do dbania o swoje zdrowie, sprawność fizyczną i bezpieczeństwo
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • wdrażanie do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
  • ćwiczenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia graficzne i konstrukcyjne

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie umiejętności panowanie nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • kształtowanie umiejętności odreagowania napięć
  • wdrażanie do budowania postawy proekologicznej, pełnej szacunku do świata zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności występowania przed publicznością
  • budowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodniczych, jak i społecznych

Obszar społeczny

  • wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play
  • używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach
  • kształtowanie właściwej postawy wobec innych
  • poznanie pracy rolnika
  • wdrażanie do samodzielności i wykonywania prac porządkowych
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w zespołach

Obszar poznawczy

  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej
  • przypomnienie i utrwalenie poznanych liter
  • zapoznanie z literą „ą”
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • kształtowanie umiejętności kodowania
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • budowanie zainteresowania tekstem literackim
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka
  • wdrażanie do zachowań prozdrowotnych i higienicznych
  • kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie porównywania zbiorów
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • wzbogacanie słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych
  • rozwijanie wyobraźni twórczej
  • usprawnianie pracy analizatora słuchowego
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na różne tematy
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • rozwijanie mechanizmów uczenia się
  • budowanie zainteresowania regionami Polski
  • kształtowanie twórczej postawy, kreatywności

 

GRUPA VI

TEMATYKA

  1. Dzień dziecka
  2. Zwierzęta małe i duże
  3. Lato
  4. Wakacje!

Cele ogólne

  • zapoznanie dzieci z uniwersalnymi prawami i obowiązkami dzieci na całym świecie; rozpoznawanie i identyfikowanie symboli graficznych; doskonalenie umiejętności przeliczania słów w zdaniach; doskonalenie umiejętności czytania;
  • poszerzanie zasobu słownictwa, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez wprowadzenie znaku „–”;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania kontynentów na mapie; tworzenie kolekcji zwierząt na podstawie mapy świata, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów;
  • wdrażanie do samodzielnego poszukiwania informacji o zwierzętach w różnych źródłach (książki, ilustracje, albumy); rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach; określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami; poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z pierwszą pomocą;
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych;
  • utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy, ćwiczenie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie treści opowiadań ilustrowanych,
  • wspomaganie umiejętności matematycznych rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia; tworzenie kalendarza letniej pogody; doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek i spółgłosek;
  • kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi; doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach;
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych;
  • określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem, tworzenie łańcucha skojarzeń językowych;
  • przygotowanie do rozstania z przedszkolem i przedszkolnymi przyjaciółmi; wskazanie sposobów na podtrzymanie kontaktu z przyjaciółmi z grupy;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe; 

 

Script logo